Mikor küldjük ki az esküvői meghívót? (esküvői meghívó etikett)

2021-12-29

A pár eljegyzésétől kezdve jópár esküvővel kapcsolatos eseményre kerül sor, melyekre meghívót szokás küldeni. Mint tudjuk a nagy nap egyik legfontosabb eleme a meghívó, hiszen ez rejt minden lényeges információt vendégeink számára. Mindemellett fontos üzenetet hordoz esküvőnk hangulatáról, színeiről, stílusáról, esetleg tematikájáról. Mikor adjuk át a meghívót, milyen etikettekre érdemes figyelnünk? 

A pár eljegyzésétől kezdve jópár esküvővel kapcsolatos eseményre kerül sor, melyekre meghívót szokás küldeni. Mint tudjuk a nagy nap egyik legfontosabb eleme a meghívó, hiszen ez rejt minden lényeges információt vendégeink számára. Mindemellett fontos üzenetet hordoz esküvőnk hangulatáról, színeiről, stílusáról, esetleg tematikájáról.

Esküvői meghívók
Hagyományosan az esküvői meghívócsomag tartalmazza a meghívót, a válaszkártyát (RSVP) és minden egyéb kártyát (programkártya, szálláskártya stb.). Ezek mind-mind hasznos információkkal szolgálnak a vendégek számára.

Az esküvő előtt mennyi idővel érdemes kiküldeni a meghívókat?
Hagyományosan 6-12 héttel az esküvő dátuma előtt érdemes kiküldeni a meghívókat, így általában elegendő ideje van a vendégeknek, hogy részt tudjanak venni esküvőnkön. Amennyiben esküvőtök dátuma valamilyen ünnephez közeli, esetleg nyaralási főszezonra esik, akkor érdemes minél előbb szétküldeni a meghívókat. Így senkinek nem kell majd előre lefoglalt nyaralása és a Ti esküvőtök között választania.
Természetesen van, aki jóval előbb küldi szét a meghívókat. Itthon is egyre többen küldenek akár már 1 évvel esküvőjük előtt ‘save the date’ kártyát a meghívottak számára, hogy mindenki tudjon már jó előre tervezni a közelgő esküvővel. Ez a kártya lényegében egy emlékeztető az esküvő dátumáról és helyszínéről. 
Akadnak olyan párok is, akik csak szóban tájékoztatják a násznépet, majd az esküvő előtt 3-4 héttel adják át a kézzel fogható meghívóikat.

Kinek adjunk meghívót?
Természetesen mindenki számára, akit szeretnénk viszontlátni esküvőnkön. Előfordulhat persze, hogy bizonyos vendégeket csak a szertartásokra hívnánk meg, a vacsorára és mulatozásra már nem. Ebben az esetben számukra más szövegezésű meghívót érdemes átadni a félreértések elkerülése végett. 

Kérjünk visszajelzést vendégeinktől? Mikorra?
Mindenképpen kérjünk visszajelzést, mivel így többek között idejében le tudod adni a helyszínnek a végleges létszámot és pontos ültetési tervet tudsz készíteni. Akadnak vendégek, akik maguktól elfelejtenek visszajelezni a kért határidőre. Ebben az esetben őt Te keresd meg, így biztosan nem lesz félreértés.
A visszajelzéseket 3-4 héttel az esküvő előtt érdemes kérni, hiszen a legtöbb helyszín 2-3 héttel a dátum előtt kéri a végleges fix létszámot részünkről.

Milyen formában kérjük a visszajelzést? Hol helyezzünk el a meghívón?
A meghívó mellé adhatsz RSVP (visszajelző) kártyát, melyet a meghívottak kitöltve tudnak visszaküldeni részetekre. Természetesen a meghívó szövegében is elhelyezhető, hogy visszajelzést kértek és ezt milyen elérhetőségen tehetik meg a vendégek. Manapság a leggyakoribb a telefonon vagy e-mailen kért visszajelzés. 

Milyen időpontokat érdemes megjelölnünk meghívónkon?
Általában az esküvők vendégvárással kezdődnek, melyet érdemes a szertartás megkezdése előtt 30-45 perccel megjelölni. Ezt az időpontot mindenképpen jelöljük meg a meghívón (nem muszáj kiírni, hogy ez a vendégvárás kezdete, egyszerűen csak ez a kezdési időpont, így biztosan senki nem fog elkésni). Érdemes a nap menetrendjéből is a főbb programpontokat feltüntetni, ezzel is segítve vendégeinket, hogy mikor mi fog következni. Természetesen egy jó ceremóniamester vagy vőfély végig időben jelzi a vendégek számára a soron következő programot, de ha a meghívóban feltüntetjük például a vacsora várható időpontját, úgy nem fogják ezt kérdezgetni. Akár a vendégvárás időszakát, akár az üresjáratokat érdemes valamilyen programlehetőséggel kitöltenünk, ilyen lehet egy fotósarok kialakítása vendégkönyvvel.

Mi a helyzet, ha van külföldről érkező vendégünk is?
Manapság ez egyre gyakoribb, hogy vendégeink között akadnak olyanok is, akik más országban élnek. Természetesen az Ő meghívóikat tudjátok postával vagy futárszolgálattal is küldeni, ha nincs módotok személyesen odaadni. Azonban ebben az esetben e-mailben is küldd el számukra a meghívót a részletekkel, hogy idejében elkezdhessék megszervezni utazásukat. Amennyiben sok vendéged él külföldön érdemes a meghívókat akár már 12 héttel ellőbb kiküldeni, hogy biztosan időben megérkezzen mindenkihez. 

Csak felnőtteket szeretnénk az esküvőnkön. Hogyan jelezzük, hogy gyermeket senki ne hozzon magával?
A meghívón pontosan tüntesd fel, hogy kinek szól, minden vendég név szerint szerepeljen rajta. Azonban ez a szülőknek plusz feladatot jelent, hiszen gyermeküknak megfelelő felügyeletet kell biztosítaniuk esküvőtök időpontjában. Ez sokaknak nem könnyű feladat. Ha sok gyermek van a családban, érdemes lehet gyermekfelügyeletet biztosítanotok esküvőtök idejére. Nagyobb gyermekeket (3-12 éves korig) Gyerek foglalkoztató füzettel is lefoglalhatsz, melyért a szülők igazán hálásak lesznek. 

Dress code
A többség egy esküvőre elegánsan fog felöltözni, azonban ha biztosra akarsz menni, elhelyezhetsz kisebb jelzéseket a meghívón, mint például “alkalmi viselet”, “koktél viselet”. Amennyiben tematikus esküvőt szerveztek és különleges ruhaigényetek van, azt mindenképpen jelezzétek a meghívóban és az átadáskor is. 

Minden vendég párját is meg kell hívnom?
Természetesen ez a Ti nagy napotok, így semmi sem kötelező! Ha a meghívott nem házas vagy nincsen komoly kapcsolatban, akkor teljesen elfogadható egyedül hívni őt. A legtöbben megértik, ha a meghívó csak számukra szól, főleg ha szűkebb körben megrendezésre kerülő esküvőről van szó.

Hogyan jelezzem, hogy pénzt szeretnénk nászajándékba?
Manapság a legtöbben már alapból pénzt adnak nászajándéknak, de persze még mindig akadnak, akik tányérkészlettel kedveskednének számotokra. Ezt elkerülendő érdemes a meghívón nászajándék kérő verset elhelyezni vagy kis ikonnal jelölni, hogy pénznek örülnétek a legjobban.

Esküvői köszönőkártyák
Nagyon szép gesztus az esküvőt követő napokban / hetekben köszönő levelet írni vendégeinknek, ez történhet akár elektronikus formában is. Érdemes lehet megvárni az esküvői képeket és egy képválogatással együtt kiküldeni a köszönő sorokat.

Remélem ezzel a pár aprósággal segíteni tudok, hogy könnyebben tudd elkészíttetni meghívódat, majd átadni azokat. :)


Rengeteg üzenetet kapok Tőletek esküvői meghívó és papír kiegészítők árajánlat kérésére vonatkozóan, amiért iszonyat hálás vagyok! :) Sok üzenetet kapok, amiben csak ennyi áll: “Szia, 2022. xx. xx-én lesz az esküvőnk, melyre szeretnénk tőled meghívót rendelni. Tudnál nekünk egy árajánlatot küldeni? Köszönjük!” Sajnos ezek alapján nem tudok nektek ajánlatot adni. 
Így egy ideje már tervezem, hogy összegyűjtöm számotokra egy blog posztban, milyen információkra lesz szükségem, hogy pontos árajánlatot adhassak nektek, ezzel is gyorsítva a folyamatot. 

A meghívók és minden egyéb papír kiegészítőnél nagy a csábítás, hogy saját magának készítse el az ember, hiszen így még személyesebb lehet a végeredmény és még spórolhatunk is rajta. Vajon a valóságban is megállja a helyét a fenti állítás? Sokan már az elején rájönnek, hogy egy szép és igényesen elkészített egyedi meghívóhoz nem elég a Word program. Egyre többen nyúlnak ilyenkor egyből az elterjedt Canva nevű ingyenes online programhoz. Erről lejjebb olvashatsz részletesen. 

A hónapokig tartó legkörültekintőbb szervezés mellett is érhetnek meglepetések, melyeket sokszor meg lehetett volna előzni vagy gyorsan orvosolni. Leszakad egy gomb, megcsíp egy darázs, hólyagot tör a lábadra a cipő és még sorolhatnám. Hasznos lehet felkészülni ezekre a kellemetlenségekre, még akkor is ha végül nem lesz semmire sem szükséged az összeállított csomagból. Érdemes lehet összeállítani egy S.O.S. túlélőkészletet, ehhez gyűjtöttem össze számotokra egy listát, ami jól jöhet, ha beütne a baj.